LOGGO-LEME

bannerkt

sms
Επιθυμώ να λαμβάνω ενημερωτικά SMS για την ΛΕΜΕ στο κινητό μου τηλέφωνο χωρίς χρέωση, 24 ώρες.
sinergazomenoΓίνε και εσύ συνεργαζόμενη επιχείρηση.
google
Δοκιμή: Kawasaki Versys 650 ΑΒSborder PDF Εκτύπωση E-mail

versys02Η προσαρμογή σε νέα δεδομένα που μπορεί να έρχονται εξαιτίας κάποιας εξέλιξης, είναι μια σημαντική διαδικασία, η οποία εύκολα μπορεί να αποτύχει. Αν, όμως, διαθέτεις τα απαραίτητα γονίδια και την ενόραση του Versys, ακόμη και μια μεταμόρφωση μπορεί να γίνει υπόθεση ρουτίνας!
Το on-off της Kawasaki έδειξε από την πρώτη στιγμή τις ικανότητές του στην προσαρμογή (σε κάθε κλίμα, συνθήκες και απαιτήσεις) και, αρκετά χρόνια μετά την πρώτη του παρουσίαση, εξακολουθεί να μας τις επιδεικνύει. Η εποχή κατά την οποία πρωτοπαρουσιάστηκε, αποτέλεσε μια περίοδο όπου τα περισσότερα on-off έψαχναν το δρόμο τους. Χώμα ή άσφαλτος; Όγκος ή μικρές διαστάσεις; Ακτίνες ή ζάντες; Οι σχεδιαστές της Kawasaki πρότειναν κάτι εντελώς νέο. Μια μαζεμένη σε διαστάσεις μοτοσικλέτα, με μοναδική αισθητική και καινοτόμες λύσεις όσον αφορά στο στήσιμό της.
Η μοτοσικλέτα αυτή δεν θα φοβόταν να λερώσει τα λάστιχά της στο χώμα, ωστόσο, θα σου ξεκαθάριζε από την πρώτη στιγμή ότι το αγαπημένο της πεδίο είναι η άσφαλτος. Αποτέλεσε, λοιπόν, ένα από τα πρώτα μοντέλα της κατηγορίας που δήλωνε ότι η πίσσα τού πάει πιο πολύ από τη σκόνη και έπαιξε μεγάλο ρόλο στην προσαρμογή της κατηγορίας σε αυτό που γνωρίζουμε σήμερα.
Το δεύτερο βήμα σε αυτό που αναμένεται να αποτελέσει τον κύκλο εξέλιξης του Versys έγινε φέτος, όταν το ιαπωνικό on-off προσαρμόστηκε σε νέα δεδομένα και απέκτησε καινούργια, αισθητικά κυρίως, γνωρίσματα.
Αισθητική: Δείχνει τα δόντια του
Κάθε φιλήσυχο πλάσμα, ζωντανό ή μη, θα αναγκαστεί να προσαρμοστεί, αν, για παράδειγμα, το ρίξεις σε μια ζούγκλα με άγρια ζώα και βαρβάρους. Είναι θέμα επιβίωσης, σωστά; Κάπως έτσι προσαρμόστηκε και το Versys, το οποίο αποτελούσε αισθητικά μια ήρεμη και χαλαρή πρόταση. Οι λίγες γωνίες και οι αρκετές καμπύλες, όσο και να κρίνονταν φουτουριστικές, έχαναν ανάμεσα στα επιθετικά σχεδιασμένα πλαστικά τμήματα του ανταγωνισμού. Η Kawasaki, λοιπόν, αποφάσισε να το εξοπλίσει με μια πιο άγρια εμφάνιση, η οποία θα του δίνει το πάνω χέρι από μακριά.
Η μάσκα επανασχεδιάστηκε και έγινε πιο επιθετική. Στο κέντρο της δεσπόζει ο νέος προβολέας, πολυγωνικού σχήματος πλέον, ο οποίος αποτελείται από δύο κατακόρυφα τοποθετημένα φωτιστικά σώματα. Περισσότερες γωνίες απέκτησε και το ανανεωμένο μπροστινό φτερό, αλλά και τα καπάκια του ψυγείου. Επιπλέον, λεπτομέρειες όπως τα νέα φλας και τα επανασχεδιασμένα καπάκια του κινητήρα συντελούν σε ένα ιδιαίτερα ανανεωμένο σύνολο. Τέλος, νέο είναι και το τελικό της εξάτμισης, ενώ οι χειρολαβές του συνεπιβάτη έγιναν μεγαλύτερες και πιο εργονομικές.
"Πάχυνε" για το καλό μας!
Οι αλλαγές στην αισθητική δεν τελειώνουν εδώ. Το Versys μπορεί να διαθέτει πιο επιθετική σχεδίαση, την οποία όμως έρχεται να συμπληρώσει ο αυξημένος όγκος της μάσκας. Σύμφωνα με την Kawasaki, σε έρευνες που έγιναν για το Versys προέκυψε το συμπέρασμα ότι οι μικρές διαστάσεις της μάσκας τού αφαιρούν πόντους. Συγκεκριμένα, πολλοί αναβάτες θεώρησαν ότι το ιαπωνικό on-off δεν δίνει την απαραίτητη για τους ίδιους αίσθηση μιας "μεγάλης μοτοσικλέτας". Αυτό είχε ως αποτέλεσμα την αύξηση του όγκου της μάσκας, προκειμένου να δίνει αυτή την αίσθηση.
Επιπλέον, η Kawasaki συνδύασε το τερπνόν μετά του ωφελίμου, αυξάνοντας την αεροδυναμική, αλλά και την προστασία του αναβάτη από τον αέρα. Έτσι, το Versys βρήκε έναν ακόμη σύμμαχο για τη ρυθμιζόμενη ως προς το ύψος και την κλίση ζελατίνα του, προστατεύοντας ακόμη περισσότερο τον αναβάτη, ενώ, παράλληλα, οι άνεμοι το αφήνουν περισσότερο αδιάφορο, ακόμη κι όταν… χαστουκίζουν τα πλαστικά του με δύναμη.
Φρένα: Παραμένουν ίδια
Οι αλλαγές απουσιάζουν και από το σύστημα πέδησης του νέου Versys. Ξεκινώντας από τη ρυθμιζόμενη μανέτα, βλέπουμε την τρόμπα της Nissin και, κατεβαίνοντας, τις δαγκάνες δύο εμβόλων με την υπογραφή της ίδιας εταιρείας. Ίδιοι είναι και οι μπροστινοί δίσκοι, με σχεδίαση wave και διάμετρο 300 χιλ. Το ίδιο συμβαίνει και στο πίσω μέρος, όπου συναντάμε έναν επίσης wave σχεδίασης δίσκο 220 χιλ. και μονοέμβολη δαγκάνα. Η απόδοση των φρένων δεν θα εντυπωσιάσει, είναι όμως ιδιαίτερα καλή. Μέσα στην πόλη δεν τίθεται κανένα θέμα -το Versys θα ακινητοποιηθεί άμεσα και χωρίς να τρομάξει. Έξω από αυτή, ίσως ο αναβάτης να θελήσει ένα πιο δυνατό αρχικό δάγκωμα, ωστόσο, η γραμμική λειτουργία θα τον ικανοποιήσει, ακόμη και με πολλά χιλιόμετρα. Εξαιρετική είναι και η λειτουργία του ABS, το οποίο θα παρέμβει μόνο όταν είναι απολύτως απαραίτητο και δε θα "μπλεχτεί στα πόδια" του αναβάτη πριν αρχίσουν να μπλοκάρουν οι τροχοί.
Για μισό λεπτό…
Παραδέχομαι ότι αποτελώ τον κατεξοχήν πολέμιο του μπροστινού φρένου του προηγούμενου Versys στο περιοδικό και ότι πραγματικά απογοητεύτηκα όταν, στην παρουσίαση του φετινού μοντέλου, έμαθα πως δεν άλλαξε τίποτα στον συγκεκριμένο τομέα. Ωστόσο, όταν οδήγησα το Versys, πραγματικά εντυπωσιάστηκα! Παρόλο που τα φρένα παρέμειναν ίδια, η απόδοση του μπροστινού έχει βελτιωθεί αισθητά, ιδιαίτερα στις μεγάλες ταχύτητες. Πώς έγινε αυτό; Η εξήγηση έχει μάλλον δύο σκέλη. Το πρώτο σκέλος αφορά στο μοντέλο του 2009, το οποίο απέκτησε νέα τρόμπα της Nissin. Προφανώς, η νέα τρόμπα κάνει καλύτερη δουλειά και το γεγονός ότι οι τελευταίες μου εντυπώσεις ήταν από το Versys του 2008 εξηγεί το γιατί δεν πρόσεξα νωρίτερα αυτή την αντικατάσταση. Πάντως, γεγονός είναι ότι η αίσθηση στη μανέτα έσφιξε και η "κενή" διαδρομή της μειώθηκε, με αποτέλεσμα το αρχικό δάγκωμα (που αποτελούσε την αχίλλειο πτέρνα των προηγούμενων φρένων) να είναι καλύτερο.Το δεύτερο σκέλος μπορεί να είναι και ψυχολογικό και αφορά στο ABS, το οποίο μου χάριζε σαφώς μεγαλύτερα επίπεδα εμπιστοσύνης και την πολυτέλεια να αρπάζω με μεγαλύτερη ορμή τη μανέτα του μπροστινού.
Κινητήρας: Παραμένει στην κορυφή
Όταν πρωτοπαρουσιάστηκε ο δικύλινδρος εν σειρά κινητήρας των 649 κ.εκ. (ξεκίνησε την πορεία του από το ER-6n) είχε αφήσει τις καλύτερες εντυπώσεις και, παρά τα χρόνια που πέρασαν, εξακολουθεί να αποτελεί ένα από τους καλύτερους της κατηγορίας. Η λειτουργία του θα ικανοποιήσει από χαμηλά και δεν πρόκειται να απογοητεύσει ψηλά, ακόμη κι όταν τα επίπεδα ισχύος του αρχίσουν να πέφτουν. Η αγαπημένη του περιοχή δεν είναι άλλη από τη μεσαία και θα φροντίσει να γιορτάσει την είσοδό του σε αυτή, με κατακόρυφη άνοδο τόσο του στροφόμετρου όσο και του ταχύμετρου. Αν και οι αποκρίσεις του γκαζιού θα κριθούν κάπως απότομες στις χαμηλές στροφές, η συνολική λειτουργία του μοτέρ είναι γραμμική και δεν θα παρουσιάσει τρύπες ή ξεσπάσματα. Επιπλέον, με 64 ίππους στις 8.000 σ.α.λ. και 6,2 kgm ροπής στις 6.800 σ.α.λ., το Versys βρίσκεται στα στάνταρ της κατηγορίας. Όλα τα παραπάνω είχαν υπόψη τους οι μηχανικοί της Kawasaki όταν έκριναν ότι δεν έχει έρθει ακόμη η ώρα για αλλαγές στον κινητήρα.
Τα μόνα νέα στοιχεία στο συγκεκριμένο τομέα είναι τα καπάκια, τα σινεμπλόκ στο πλαίσιο που μειώνουν τους κραδασμούς και το τελικό της εξάτμισης

mototriti

 

Είσοδος

spiliotis

logo

Σας άρεσαν τα 2α Μοτοκαλλιστεία

Σας άρεσαν τα 3α Μοτοκαλλιστεία

Share on facebook
mod_vvisit_countermod_vvisit_countermod_vvisit_countermod_vvisit_countermod_vvisit_countermod_vvisit_counter
mod_vvisit_counterToday114
mod_vvisit_counterYesterday121
mod_vvisit_counterLast month3231
mod_vvisit_counterAll days419722
sxs

Νέο μοντέλο

Kawasaki: Kaze η επιστροφή, νέο Athlete 125

News image

Δύο νέα παπιά παρουσίασε η Kawasaki τα οποία βρίσκονται ήδ...

READMORE

More in: Νέα μοντέλα

tsarouxas


periodikomotoextreme
casino
scorpios
rader